top of page
Search
  • Helis Ilumäe

Viimase hetke luuletused Jõuluvanale!


Peagi helisevad aisakellad ja kohe-kohe on ukse tagant kuulda meie kõigi lemmiku jõulumehe samme, sind aga valdab paanika, sest oled unustanud luuletuse selleks aastaks pähe õppida? Ära muretse, Kiilitaja päästab sind hädast välja!


Siit leiad mõed kiired ja kerged jõulusalmid, mida jõuluvanale kingi lunastamiseks esitada :))


1.

Meil on päkapikud käinud,

aga mina neid ei näinud,

nägin ainult kingipakke.


Nüüd ma hüppan rõõmust lakke,

tänama peab jõulutaati,

tema ju need kingid saatis!



2.

Küünal särab kuusepuul

Päkapikul naerul suu

Keerab lumekraanid valla

Peidab pakid kuuse alla



3.

Jõuluvana tore mees,

habe pikk ja valge ees.

Astub majast majasse,

kinke jagab lastele!



4.

Sinitaevas täheke,

kui sul aega väheke.

Särasilmi pilguta,

teele valgust vilguta.

Siis on jõulutaadil parem,

jõuab meie juurde varem.

Meie juures valmis juba,

rõõmsaid lapsi terve tuba.



5. Lumehelbeke - Juhan Liiv

Lumehelbeke

tasa, tasa

liugleb aknale,

tasa… tasa…


Nagu viibiks ta

tasa, tasa,

mõtles tulles ka:

tasa, tasa!


Miks nii tuksud, rind?

Tasa, tasa!

Rahu otsib sind -

tasa, tasa…



6.Olivia Saar - Ajast aega

Nüüd meil uued moodsad ajad,

nüüd meil kõrged klaasist majad,

nüüd meil kiles joogipett,

mõnel kodus internet.


Nüüd meil kiired mootorsaanid,

arvutid ja aeroplaanid,

köögis undab mikrouun,

toit saab selles tulikuum.


Kuid endine üks tähtis mees,

kel hallikarva habe ees,

kel nikid-näkid koti sees,

kes ajast aega jõulumees.



7.

Mina olen alles väike,

emme musi, issi päike.

Lühike mu salm on vähe,

pikem ei jää lihtsalt pähe.



8.

Kui ma ükskord suureks saan,

siis kui kasvan vanaks,

on mul päris kindel plaan -

hakkan jõuluvanaks!



9.

Jõuluva kullapai, kingi mulle suhrusai.

Mina olen pisi-pisi, ära minult salmi küsi!



10.

Särab kuusk ja särab tuba

lapsed rõõmsalt kuuse ees.

Kuulge, kuulge tuleb juba

laste sõber jõulumees!



291 views0 comments

Recent Posts

See All

KOSMILINE SUVEHOROSKOOP ‘22

Üldine ennustus: Õhus on armastust. Õhus on kiile. Tulemärk JÄÄR (20. MÄRTS - 19. APRILL) Ära jää kummi venitama ning tee kõik oma tegemised õigeaegselt ära, muidu osutub kooliaasta lõpp täitsa piduse

Suur reede ei ole vaid koolist vaba päev

Sel aastal on suur reede viieteistkümnendal aprillil. Selle tähtpäevaga meenub õpilastele kindlasti koolist vaba päev. Suure reedega kaasneb ka lihavõtete ehk argikeeli munadepüha tähistamine. Seda 19

Post: Blog2_Post
bottom of page