top of page
Search
  • anonüümne

Aastavahetust hõlmav sisemonoloog

Just oli aastavahetus ning just siis annavad inimesed iga-aastaselt kõiksugu uusaastalubadusi ja teevad uue aasta plaane. Kes plaanib minna trenni, kes plaanib ennast mingil muul moel muuta, kes plaanib endale korteri osta või mida kõike veel. Kas kõik peavad seda tegema? Mis siis, kui keegi ei taha teha? Kas ma peaks ka midagi lubama?

Ma arvan küll. Olen küll proovinud eelnevatel aastavahetustel uuele aastale mõelda, aga olen alati läbi kukkunud. Samas just see aastavahetus oli teistsugune! Äkki just praegune aasta - 2022 - on minu aasta. MINU aasta!

Aagh, samas KUI paljud on seda iga aasta juba öelnud… ,,öö, see on just minu aasta!’ ,,eii, see on MINU aasta!’’ jne-jne-jne. Natuke väsinud sellest. Äkki kõige mõistlikum idee oleks lihtsalt lasta minna mööda kõigil tulevastel aastavahetustel, nagu igal tavalisel päeval lasen kesköö tuleku lihtsalt endast mööda ja ei pööra sellele tähelepanu.

Samas tean, et kui võtaksin end kokku, siis umbes aasta pärast oleksin ehk rahul iseendaga. Mäletan, et 2020. aasta lõpus mõtlesin, et ehk uuel aastal võtan end kokku, hakkan tervislikumalt toituma, rohkem trennis käima ning siis aasta lõpuks olen ehk rahul iseendaga, nii oma füüsilise kui ka vaimse poolega. Aga ma ei teinud nii ja ma ei ole siiani rahul endaga! Selleks oleksin pidanud võtma toitumise kontrolli alla ja ei oleks saanud igal vabal hetkel süüa seda, mida tahtsin. Nii ebamugav ja -meeldiv oleks see olnud. Isegi praegusel hetkel see idee tundub nõme. Just sai jõuludel perega maitsvaid roogasid süüa ning nüüd aastavahetusel sai ka söödud head ja paremat.

Jällegi, kui just tuli see uus aasta, siis selle tulekuga kaasneb ju see, et ei tule eriti suurejoonelisi sündmusi lähiajal, lähim on ehk vastlapäev, kus toimuks suurem söömine. Äkki uue aasta tulek olekski sobiv aeg, mil muuta end, muuta enda harjumusi paremuse poole, hoolimata sellest, et see tähendaks mugavustsoonist väljatulekut? Ega uue aasta tulek ei tähenda, et pean päeva pealt end muutma selliseks, nagu tahan olla ideaalselt. Tuleks alustada väikeste sammudega. Kui ma hakkaksin vaikselt oma toitumist jälgima, näiteks mingist kindlast kellaajast ei söö enam (hetkeseisuga ma kella ei vaata eriti) ja hakkaksin trennis käima vms, siis see oleks hea algus minu meelest. See ei tundugi nii võimatu.

Ma vist võtan end kokku ja proovin end muuta selliseks minaks, kellega oleksin rohkem rahul. Voh, see on hea plaan. Ma vist oleksin pidanud ka tegema uusaastalubaduse, võttes enda eesmärgiks muuta end selliseks, kellega oleksin ise rahul, kuna siiski enesearmastus ning rahulolu iseendaga on üks olulisemaid asju. Aga noh parem hilja kui mitte kunagi teha see uusaastalubadus ära.

Olen alati mõelnud tegelikult, et ei tohiks ideaalis endale otseseid lubadusi anda, kuna kui soov ei täitu, siis ainult mina ise saan ju halva emotsiooni endale kraesse. Ent kui ollakse võimelised oma lubadusi täitma, siis miks mitte. Kui soov siiski täitub, siis on ju kõik hästi ja tore ja vinge!

Enne lubaduste andmist tuleks kindlasti hoolega läbi mõelda, mis on tehtav ja mis mitte. Loodan, et sa saad tunda sellel aastal soovide ja plaanide täitumist ning et sul läheb kõik hästi! Edu, naudi uut aasta ja mõnusat olemist!



22 views0 comments

Recent Posts

See All

KOSMILINE SUVEHOROSKOOP ‘22

Üldine ennustus: Õhus on armastust. Õhus on kiile. Tulemärk JÄÄR (20. MÄRTS - 19. APRILL) Ära jää kummi venitama ning tee kõik oma tegemised õigeaegselt ära, muidu osutub kooliaasta lõpp täitsa piduse

Suur reede ei ole vaid koolist vaba päev

Sel aastal on suur reede viieteistkümnendal aprillil. Selle tähtpäevaga meenub õpilastele kindlasti koolist vaba päev. Suure reedega kaasneb ka lihavõtete ehk argikeeli munadepüha tähistamine. Seda 19

Post: Blog2_Post
bottom of page